fredag 1 juli 2016

Marknad

Vi har precis kommit hem (eller snarare flytt) från den galnaste marknaden någonsin!

Våra systrar kom till hotellet strax efter lunch. Några hade sina män och barn med. Vi trängde ihop oss allihop i Lins rum. Barnen hoppade i sängen, Mark blåste upp ballonger och gjorde figurer, jag försökte förstå hur man gjorde med selfiepinnen som vi fick av våra vänner innan avresa och alla pratade och skrattade i munnen på varandra. Härligt stim! Åh, alltså jag har fortfarande inte helt koll på vad alla heter... Men jag håller på att lära mig!

Efter en stund skulle vi systrar åka till en marknad lite längre bort och Ratna sa att det nog är bäst om Olivia blir hemma med Mateos. Men Isabella kunde hänga med!

De andra gick ner och väntade i bilarna medan jag ammade och hämtade vatten. Kände mig lite stressad så när jag var klar sprang jag ner och hoppade kvickt in i bilen. När jag skulle sätta mig hade jag ingen aning om vilka som satt där bak så jag log bara, vinkade, sa hej och sneglade snabbt runtomkring mig. Såg i ögonvrån att en ju faktiskt är jättelik mig och jag hann tänka "shit vad lika vi är. Exakt samma leende! Vad är det nu hon heter..." Tills jag insåg att det var mig själv jag såg i backspegeln. Haha

Vi kom fram till marknaden efter bara några minuter och herre min skapare....! Det var det sjukaste jag någonsin sett! Fast på ett härligt och fascinerande sätt! Alla syskon är så otroligt gulliga och såg till så vi hade vatten och inte blev typ påkörda. Men, det var ändå tur att inte Olivia eller Matte var med... Önskar att jag hade kunnat fotograferat bättre eller filmat, men jag hade fullt sjå att ha koll på Isabella. Överallt var det människor och folk som sålde olika grejer - mat, kläder, leksaker mm.

Först var det den "stora" gatan och från den ledde små "gångar" som sen ledde vidare till ännu mindre "gångar". Det var så kaotiskt, varmt och mopeder som trängde sig förbi alla människor. Jag höll krampaktigt i Isabella och hon blev bara svettigare och svettigare... Hälften av systrarna blev vi av med i vimlet... Där mitt i allt kaos såg jag en typisk indones-skjorta som jag tyckte var fin. Jag stannade och tittade på den med Lin bredvid mig. Mannen som sålde kläderna i det lilla ståndet kom fram och plötsligt utbrast han "Oh you are the twins! I see you on Facebook!"

HUR COOLT VAR INTE DET DÅ?!

(Bilder nedan.)

8 kommentarer:

Kristina sa...

Vilket äventyr! Som jag skrattade åt ''spegelbilden/din syster'' :-)))
Kan nästan se framför mig all röra på marknaden. Kul att du blev igenkänd också :-)
Kram

Falk sa...

Haha ja så galet alltihop! :)

Lou sa...

Rikskändis i Indonesien. Snart får ni skriva autografer också! =)

Falk sa...

Haha men så sjukt... Mitt där bland alla människor liksom!!

Linnéa sa...

Nääää vilken rolig grej! Att ni blev igenkända där. Bara sådär :)))

Kan förstå marknadskänslan. Har inte varit i Indonesien men på trånga marknader fulla med folk i både Gambia och Sri Lanka. Kanske funkar någorlunda liknande. Varmt, trångt vimsigt och virrvarr av saker och människor. Vilka upplevelser ni får vara med om :)

Unknown sa...

Så roligt! Köpte du fina skjortan eller du fick den eftersom du - ni är kändisar?
💙

Lena sa...

Oh, vad det är roligt att läsa dina inlägg, Emelie.Man känner sig nästan som man finns med er mitt i det fantastiska. Allt är som en berättelse i en bok och man väntar med spänning på mer. Så fina tjejerna är i sina klänningar!
Ha det fortsatt bra och hälsa Matte!
Kram Lena o Lasse

Falk sa...

Camilla - Jag fick faktiskt rabatt så ja, jag köpte! :)

Lena- Tack för du läser och kommenterar!! Blir så glad <3