fredag 8 juli 2016

Kurerar


Den enda fördelen med febriga barn är att de sover mycket... He he
Skämt och sido... Men, såhär bra sover aldrig Isabella annars. Hon vill sova på dagen och lägger sig själv i sängen och somnar inom tio minuter.

Hon är fortfarande dålig i magen. Vill äta, men kan inte... Inte ens glass vill hon ha... Lite salami, köttbullar och pasta fick vi i henne igår... Äpplejuice och vatten idag... Hennes gråt är nära hela tiden och man märker att hon inte riktigt är i fas. Febern går upp och ner, ena stunden fryser hon och andra kallsvettas. Hon är så duktig på att sätta ord på hur det känns. "Nu behöver jag sova bort febern för jag är varm" säger hon. Åh.

Även Matte är dålig. Igår hade han 39.8 i temp och frös och var ynklig...

Olivia mår bättre! Vi tar medicin mot utslagen och det hjälper! De börjar blekna nu, så skönt. Hon har ingen feber och är pigg och glad. (Vaknade klockan 05 imorse och ville inte sova mer!)

Jag försöker pyssla om och ta hand om alla bäst jag kan!

Med trötta ögon och miljarder känslor i kroppen stod jag igår kväll och rörde i couscous-grytan när det knackade på dörren. Det var världens bästa mamma och hennes Bengt som ställt in semestern, satt sig i bilen och kommit hem! Åh mamma!! Vi har längtat massor efter henne allihop! Bengt åkte och handlade på Maxi till oss och mamma hjälpte mig att vika tvätt och lekte med barnen. Tacksam är bara förnamnet. Att få stöd och extrahjälp i detta läget var/är guld...!

Jag är långt ifrån att ha landat efter resan. Förstår nog inte riktigt ens. När jag är redo ska jag titta på alla videoklipp och bilder i kameran och i min telefon. Men nu ska vi först kurera vidare!

1 kommentar:

Lou sa...

Vad skönt att Olivia börjar bli bra! Det andra ger nog också med sig snart! Kramar från oss💚